Hupi Oy

5,00 

Miten pelaaminen mullisti viihdeteollisuuden
Chatfield, Tom
978-951-0-38162-5;
Docendo.
2011

Me kaikki tiedämme, että videopelejä pelaavat vain teinipojat ja että videopelit tekevät pelaajista epäsosiaalisia ja väkivaltaisia.

Väärin.

Tom Chatfield murtaa myytit ja paljastaa, että videopelien pelaajista 40 prosenttia on naisia ja että kaikkien aikojen suosituimmista konsolipeleistä useimmissa ei ole väkivaltaa. World of Warcraftin 12 miljoonan pelaajan verkkoyhteisö puolestaan mullistaa käsityksemme siitä, mitä sosiaalisuus on ajassamme.

Hupi Oy kertoo, että peleissä on kyse paljon räiskintää suuremmasta asiasta. Peliteollisuudesta on tullut kukoistava bisnes. Miksi Etelä-Korean hallitus panostaa lähivuosina 150 miljoonaa euroa peliteollisuuden kehittämiseen? Miten Yhdysvaltain armeija käyttää pelejä koulutuksessaan? Miten peleillä mallinnetaan globaaleja pandemioita ja miten niillä kampanjoidaan ihmisoikeusloukkauksia vastaan Afrikassa?

6 varastossa

Lisätiedot