Olet täällä

Selittävä tekijä

Ihmistietoisuus liiketoiminnassa
Salonen, Ville; Toikkanen, Petri
978-952-291-126-1;
Docendo.
2015

  • Mitä tapahtuu kysynnälle, kun viskibrändi nostaa hintoja?
  • Kumpi näistä oli parempi hakukonemainos?

A: Selvitä asuntosi arvo arvonmääritystyökalullamme kolmella askeleella.
B: Selvitä asuntosi arvo arvonmääritystyökalullamme kolmella helpolla askeleella.

  • Kannattaako asiakkaan allekirjoitus pyytää autovakuutusasiakirjan alussa vai lopussa?

Näihin yksinkertaisiin liiketoiminnan kysymyksiin voi olla vaikea löytää vastausta perinteisen liiketoiminnan opein. Ovatko nämä liiketoiminnalle vähäpätöisiä yksittäistapauksia? Tuskin. Ville Salonen ja Petri Toikkanen punovat näistä ja lukuisista muista esimerkeistä yhteen punaisen langan, joka muuttaa liiketoiminnan lähtöoletuksia: pystyäksemme selittämään yhtä hyvin näitä esimerkkejä kuin menestystä liiketoiminnassa laajemminkin on lähtökohdaksi otettava ihmisten ymmärtäminen.

Tästä lähtölaukauksesta alkaa tieteellisten tutkimusten sävyttämä matka liiketoiminnan kulmakivien ja ihmisten luonnollisten käyttäytymisperiaatteiden kautta ihmistietoiseen liiketoimintaan. Käytännön liiketoimintatilanteiden selitysvoiman lisäksi kirja antaa työkalun, jolla ihmistietoisia keinoja voi systemaattisesti soveltaa omaan liiketoimintaan.

5,10 €
Varasto: 
3