Olet täällä

Minä olen imagoni

Jari Tervon tuotanto, brändi ja kirjailijuus
Hypén, Tarja-Liisa
978-952-222-669-3; 0355-1768
Suomalaisen Kirjallisuuden Seura.
Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran toimituksia (1415)
2015

Minä olen imagoni on ensimmäinen kirjallisuustieteellinen kokonaisesitys Jari Tervosta. Tervo on ollut tuotteliaimpia, myydyimpiä ja näkyvimpiä kirjailijoitamme 30 vuotta, mutta hänen tuotantoaan on tähän mennessä tutkittu hyvin vähän.

Tervon kirjailijakuvaa avataan kirjallisen tuotannon ja laajan vastaanottoaineiston, erityisesti teosten kirjallisuuskritiikkien avulla. Tutkimus valottaa myös sitä, miten Jari Tervo on vastannut julkkiskirjailijuuden tuomiin haasteisiin ja miten julkkiskirjailijan rooli, imago ja brändi ovat vaikuttaneet Tervon teosten vastaanottoon.

Minä olen imagoni on uraauurtava tutkimus julkkiskirjailijan tyypistä. Se kertoo kirjailijan brändistä ja bestsellerismistä. Tervon verrokkeina käsitellään muun muassa Arto Paasilinnaa, Laila Hirvisaarta, Kari Hotakaista, Ilkka Remestä ja Sofi Oksasta. Pohdittavana on myös se, miten julkisuus on vaikuttanut Tervon arvostukseen kirjailijana.

38,00 €
Varasto: 
1